7BEAUFORT is voor haar opdrachtgever in Amsterdam op zoek naar een Communications Officer (40 uur).
Het bedrijf
Onze opdrachtgever is een toonaangevend internationaal advocatenkantoor. Hun vooruitstrevende kantoor biedt hoogwaardige juridische dienstverlening aan ondernemingen, financiële instellingen, overheidsinstanties en maatschappelijke organisaties.
De afdeling
De afdeling Business Development & Marketing (BD&M) bestaat uit een team van 10 personen en ondersteunt de advocaten en (kandidaat-)notarissen bij business development, marketing, communicatie en events. Het is een jong, enthousiast, sociaal en gedreven team. Er wordt nauw samengewerkt met alle overige afdelingen in Amsterdam en met hun andere internationale kantoren.
Je werkzaamheden zijn onder andere:
Externe communicatie:
- Beheert de social media activiteiten van onze opdrachtgevers LinkedIn, Instagram en Facebook accounts;
- Begeleidt, coördineert en ondersteunt internationale en lokale campagnes en projecten: zoals het versturen van (online) publicaties over juridische actualiteiten, geschreven door hun advocaten/(kandidaat-)notarissen, het beheren van de online kennisplatforms en het maken van brochures. In het geval van internationale campagnes schakel je met de internationale BD- teams en de PR/communicatieteams in kantoor Londen;
- Stelt zelfstandig concepten op voor:
- pitches (offerte-aanvragen)
- nieuwsbrieven en e-alerts
- uitnodigingen voor evenementen
- artikelen voor sponsoren en partnerships
- inzendingen met betrekking tot awards en legal directories
- tijdens dit proces werk je direct samen met advocaten en/of (kandidaat-)notarissen en coördineert dit van het begin tot het eind
- Fungeert als redacteur voor publicaties van anderen;
- Draagt bij aan de positionering en profilering van onze opdrachtgever in de media op het gebied van de prioriteitssectoren en –producten en ook corporate profile raising zoals industry awards inzendingen schrijven en indienen;
- Is intern het eerste aanspreekpunt voor de media, journalisten, sponsoren, partnerships en kantoorgenoten voor alle media(aan)vragen en fungeert als gatekeeper en helpt kantoorgenoten hun tijd nuttig te besteden aan dergelijke initiatieven;
- Bereidt kantoorgenoten voor op interviews inclusief briefings en volgt actief op met de media
- Coördineert media pitches, schrijft heldere persberichten, waarbij geen gevoelige informatie wordt verstrekt, en zet daartoe intern vragen uit;
- Bewaakt de huisstijl van onze opdrachtgever in alle externe uitingen.
Interne communicatie:
- Is betrokken bij projecten en campagnes en zorgt voor gedegen communicatie hierover;
- Adviseert over en ondersteunt kantoorgenoten in de toepassing en het gebruik van interne media;
- Initieert interne communicatieactiviteiten, ontwikkelt nieuwe communicatiemiddelen, concepten en formules die bijdragen aan een effectieve interne communicatie;
- Bewaakt de huisstijl van onze opdrachtgever;
- Zorgt dat interne communicatie in lijn is met de externe communicatie en vice versa.
Onze opdrachtgever zoekt:
- WO niveau, bij voorkeur een masters degree in Journalistiek of Communicatie;
- Minimaal vier jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in de professionele dienstverlening;
- Beschikt over een vlotte pen;
- Gaat discreet om met gevoelige informatie;
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk;
- Affiniteit en ervaring met nieuwe en digitale technologie in de media;
- Fulltime en flexibel beschikbaar.
Zij bieden:
- Een mooie rol in een hecht team;
- Een goed salaris;
- Secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een aantrekkelijke pensioenregeling, reiskostenvergoeding, abonnement bij een luxe gym in Amsterdam;
- Een goede sfeer in een dynamisch bedrijf;
- Verschillende relevante trainingen zoals effectief werken, feedback geven en ontvangen, en cursussen zoals mindfulness of effectief communiceren;
- De mogelijkheid om je in te zetten voor goede doelen;
- Een royale winstdeling van ongeveer 1,5 maandsalaris per jaar.
Solliciteren?
Heb je interesse in deze vacature en sluit je profiel aan, stuur dan je cv voorzien van foto naar info@7beaufort.nl. Voor meer informatie kun je ook contact opnemen met 7BEAUFORT (020)3456875.