seven

Flexibiliteit in de event branche

Naarmate het nieuwe werken de overhand neemt, zal het verschil tussen tijdelijke en vaste betrekkingen vervagen.
‘Ook wij, 7Beaufort intermediair voor Event- en Communicatieprofessionals, zien twee belangrijke economische ontwikkelingen. Door de economische moeilijke tijden van de afgelopen jaren zoeken steeds meer bedrijven naar mogelijkheden om vaste kosten terug te brengen. Tevens ontwikkelt Nederland zich steeds meer als een kennis- en dienstenindustrie wat vraagt om meer flexibiliteit in alle opzichten.’
‘De kenmerken van het flexibele nieuwe werken zijn ‘any place, any time and any device’. Wat zo veel wil zeggen als werken op een plek, bijv. thuis, in de trein of bij de Starbucks op elk gewenst tijdstip. De nieuwe manier van werken, stimuleert mensen het maximale uit zichzelf te halen.’

Eventafdelingen
‘Ook op eventafdelingen zien wij dat werkgevers flexibeler willen kunnen schakelen en eventprofessionals flexibel willen inzetten, wat uiteraard ook een cultuuromslag voor medewerkers vraagt. Wij zien steeds vaker bedrijven met een kleiner eigen eventteam en daarnaast een vaste poule met flexibele event professionals. Een eventpoule van vooraf geselecteerde professionals op verschillende niveaus en met specifieke expertise. Een van de voordelen hiervan is dat je per opdracht de meeste geschikte event professional met de gewenste expertise kunt inzetten. Dat kan voor de ene opdracht hands on ondersteuning zijn van een starter op de markt en de andere keer de inzet van een senior event professional. Andere voordelen van deze manier van werken is dat de continuïteit blijft gewaarborgd en de event professional meer binding en betrokkenheid creëert met de opdrachtgever. 7Beaufort wordt dan ook regelmatig gevraagd mee te denken over het samenstellen van een vaste poule met flexibele event professionals. Onze kracht ligt in het selecteren van het juiste talent, vast of flexibel, en deze te koppelen aan onze opdrachtgevers.’

Dit artikel is tevens geplaatst in EventBranche magazine.