Het bedrijf
Onze opdrachtgever is een toonaangevend internationaal advocatenkantoor. Hun vooruitstrevende kantoor biedt hoogwaardige juridische dienstverlening aan ondernemingen, financiële instellingen, overheidsinstanties en maatschappelijke organisaties. Je werkt vanuit hun monumentale pand in Amsterdam samen met zo’n 370 bevlogen advocaten, notarissen, fiscalisten en ondersteunende collega’s.
De afdeling
De afdeling Business Development & Marketing (BD&M) bestaat uit een team van 10 personen en ondersteunt de advocaten en (kandidaat-)notarissen bij business development, marketing, communicatie en events. Het is een jong, enthousiast, sociaal en gedreven team. Er wordt nauw samengewerkt met alle overige afdelingen in Amsterdam en met hun andere internationale kantoren.
Je werkzaamheden zijn onder andere:
Externe communicatie
- Draagt bij aan de positionering en profilering van onze opdrachtgever in de media op het gebied van de prioriteitssectoren en –aandachtsgebieden, ondersteunt collega’s (m.n. partners) bij hun profilering op dit gebied
- Je hebt de ambitie om door te groeien naar een rol waarin je het eerste aanspreekpunt bent voor de media, journalisten en kantoorgenoten voor alle media(aan)vragen, waarbij je fungeert als gatekeeper en helpt kantoorgenoten hun tijd nuttig te besteden aan dergelijke initiatieven
- Bereidt collega’s voor op interviews inclusief briefings en volgt actief op met de media
- Coördineert media pitches, schrijft heldere persberichten, waarbij geen gevoelige informatie wordt verstrekt, en zet daartoe intern vragen uit
- Beheert de social media activiteiten van onze opdrachtgevers accounts
- Draagt bij aan de positionering en profilering van onze opdrachtgever op de arbeidsmarkt
Interne communicatie
- Is betrokken bij projecten en campagnes en zorgt voor gedegen communicatie hierover
- Adviseert over en ondersteunt collega’s in de toepassing en het gebruik van interne media
- Initieert interne communicatieactiviteiten, ontwikkelt nieuwe communicatiemiddelen, concepten en formules die bijdragen aan een effectieve interne communicatie
- Zorgt dat interne communicatie in lijn is met de externe communicatie en vice versa, zorgen voor interne communicatie over externe coverage. Ook zorg je ervoor dat de communicatie, wanneer nodig, in lijn is met de internationale manier van communiceren.
Onze klant zoekt iemand die:
- WO niveau heeft, bij voorkeur een masters degree in Journalistiek of Communicatie
- Minimaal vier jaar relevante werkervaring heeft, bij voorkeur in de professionele dienstverlening of bij een PR bureau (B2B)
- Beschikt over een vlotte pen
- Discreet omgaat met gevoelige informatie
- Een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal heeft, zowel mondeling als schriftelijk
- Affiniteit en ervaring heeft met social media en nieuwe en digitale technologie in de media
- Fulltime beschikbaar is
Zij bieden:
- Een mooie rol in een hecht team
- Een goed salaris
- Secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een aantrekkelijke pensioenregeling, reiskostenvergoeding, abonnement bij een luxe gym in Amsterdam
- Een goede sfeer in een dynamisch bedrijf
- Verschillende relevante trainingen zoals effectief werken, feedback geven en ontvangen, effectief communiceren
- De mogelijkheid om je in te zetten voor goede doelen
- Een royale winstdeling welke jaarlijks uitbetaald wordt in de maand juli
Daarnaast vindt onze opdrachtgever het belangrijk om te genieten. Daarom hebben zij de lekkerste koffie van barista Daniël, reizen ze jaarlijks met hun team af naar een Europese stad en organiseren ze spectaculaire kerstfeesten. En natuurlijk zal de vrijdagmiddagborrel niet ontbreken. Sportievelingen kunnen zich ook aansluiten bij bijvoorbeeld hun hockey- of voetbalteam. En eens per jaar gaan ze gezellig op wintersport!
Solliciteren
Heb je interesse in deze vacature en sluit je profiel aan, stuur dan je cv voorzien van foto naar info@7beaufort.nl. Voor meer informatie kun je ook contact opnemen met 7BEAUFORT (020)3456875.